Navigácia

prvá prechádzajúci
z 9
posledná

Potulky Krupinskou planinou Z turistických chodníkov KST TO KOS Rimavská dolina Tisovec

Dejiny nášho národa kráčajú ruka v ruke s tradíciami, ktoré nám tu naši predkovia s láskou zanechali a bez sebapoznania niet ani sebauvedomenia. Preto by sme nemali nikdy zabúdať na to, kto sme. Vykročte teda spolu so mnou na potulky po chodníčkoch, na ktorých sa história navzájom prelína s tradíciami našich prarodičov. celý text

ostatné, Turistika | 15. 6. 2017 | Autor: Správca Webu

Ďalšie zážitky turistov z Tisovca

/Z turistických chodníkov ST TO KOS Rimavská dolina/ celý text

ostatné, Turistika | 26. 4. 2017 | Autor: Správca Webu

Za vôňou medvedieho cesnaku

Nastal čas dozrievania medvedieho cesnaku v našich lesoch. A keďže jeho zber sa odporúča pred rozkvitnutím, termín ostatnej turistickej akcie "Za vôňou medvedieho cesnaku", ako ju poeticky nazval jej vedúci Cyril Huňa, určila príroda sama. V druhú aprílovú sobotu sa nás celkom stretlo 25 turistov, aby sme sa spoločne vydali za vôňou spomínanej rastliny. celý text

ostatné, Turistika | 18. 4. 2017 | Autor: Správca Webu

Venujme si 2 % Príležitosť pre poberateľov a darcov 2% z odvedených daní aj v roku 2017

Vážený priaznivec Klubu slovenských turistov, turistického oddielu KOS Rimavská dolina! celý text

ostatné, Turistika | 15. 3. 2017 | Autor: Správca Webu

43. zimný výstup na Tŕstie aj s účasťou KOS-ákov

Z turistických chodníkov KST TO KOS Rimavská dolina celý text

ostatné, Turistika | 1. 3. 2017 | Autor: Správca Webu

43. výstup na Tŕstie

43. výstup na Tŕstie celý text

ostatné, Turistika | 13. 2. 2017 | Autor: Správca Webu

Zimný Slovenský raj opäť nesklamal

Ráno o 7. hodine sa autami presúvame do jednej zo vstupných brán Slovenského raja, na Podlesok. Odtiaľ už po modrej značke naše kroky vedú do hrdla Hornádu, kde sa nám o malú chvíľu začínajú objavovať nádherné zimné scenérie, ktoré dokáže v tomto ročnom období vytvoriť len matka príroda. A tak si všetci vychutnávame pohľady na okolitý kaňon odspodu, čiže z akéhosi podhľadu, čo v inom ročnom období nie je možné vidieť. Pritom zvažujeme každý jeden krok praskajúceho ľadu, aby sme náhodou neabsolvovali nedobrovoľný ľadový kúpeľ.Treba dobre počúvať, lebo ľad svojimi praskavými zvukmi varuje pred nebezpečenstvom preborenia. Mladí členovia oddielu idú prví, vyslaní ako prieskumníci a šantia na ľadovom povrchu, ktorý je miestami taký hladký a šmykľavý, že musíme vyvinúť značné úsilie udržať sa na nohách. O niekoľko metrov prechodu sa ale presviedčame, že ľad je naozaj dostatočne hrubý a tým pevný a bezpečný. Na mnohých miestach pod skalnými prevismi, v skalných otvoroch, či tam kde do rieky ústia menšie vodné toky, pozorujeme rôzne ľadové výtvory tvoriace nádhernú kulisu tohoto ľadového kráľovstva. S hlavami vytočenými na všetky strany, kochajúc sa nádherou okolia Hornádu sa postupne dostávame k Letanovskému mlynu. Po krátkej prestávke na občerstvenie a potom tou istou trasou, vraciame sa na miesto vstupu do Kláštorskej rokliny. Cestou späť už stretávame množstvo ďalších turistov a vyzerá to tu už ako na korze. V Kláštornej rokline naťahujeme na nohy turistické mačky, lebo terén je silne zľadovatelý a hrozí riziko pádu a prípadného následného úrazu. Z rokliny asi po hodinke vystúpime na slnkom zaliatu pláň Kláštoriska, odkiaľ sa nám naskytnú nádherné výhľady na končiare Vysokých Tatier. Potom už len zdolať posledný úsek nášho putovania na parkovisko v Podlesku. celý text

ostatné, Turistika | 2. 2. 2017 | Autor: Správca Webu

33. Ondrejov pochod vďaky odštartoval turistickú sezónu 2017 v KST TO KOS Rimavská dolina

Náš predseda vraví, že na turistickú akciu neprídu len chorí, alebo leniví. Podotkol, že je rád, že medzi tieto dve skupiny nepatríme my devätnásti, čo sme sa v prvé novoročné sobotné mrazivé ráno, 7. januára 2017 zišli v Rimavskej Bani na prvej našej oddielovej akcii. Mínus 20˚C hneď na úvod nás síce prebralo z vianočného leňošenia a prejedania, ale o to išlo a vôbec nám to nevadilo. celý text

ostatné, Turistika | 19. 1. 2017 | Autor: Správca Webu

Turisti pod strechou

V roku 2016 turistický oddiel KOS Rimavská dolina odkúpil od mesta Tisovec schátralú budovu bývalého skladu v areáli Šťavice so zámerom ju opraviť a zrekonštruovať, aby už nekazila dojem v areáli a aby sa mohla aj nejako využívať. celý text

ostatné, Turistika | 2. 12. 2016 | Autor: Správca Webu

Tisovec v médiách

Skutočnosť, že o naše mestečko je v posledných mesiacoch väčší záujem, ako obvykle, potvrdzuje aj pred nedávnom odvysielaná relácia Televíkend na Dvojke v STV s reportážou o Hradovej. celý text

ostatné, Turistika | 28. 11. 2016 | Autor: Správca Webu

Putovanie jesennou prírodou po dávnych stopách Valiky Husaníkovej

Týždeň pred dušičkami sme sa zúčastnili na našej tradičnej jesennej akcii Valikinou trasou. Tento rok to bol už 22. ročník. celý text

ostatné, Turistika | 8. 11. 2016 | Autor: Správca Webu

Po Televíkende na Hradovej Rádiovíkend na Voniacej

Po natáčaní relácií Cyklopotulky /vysielaná bude v priebehu novembra/a Televíkend http://www.rtvs.sk/televizia/archiv/10091/108815 prejavil záujem o Tisovec a jeho okolitú prírodu aj Slovenský rozhlas. celý text

ostatné, Turistika | 3. 11. 2016 | Autor: Správca Webu

Prechod Mlynickou a Furkotskou dolinou vo Vysokých Tatrách

Z turistických chodníkov KST TO KOS Rimavská dolina Tisovec celý text

ostatné, Turistika | 4. 10. 2016 | Autor: Správca Webu

Na Kráľovej holi, „streche Slovenska“

Z turistických chodníkov KST TO KOS Rimavská dolina: Majestátna Kráľova hoľa (1 946 m n. m.) je najnavštevovanejším a zároveň najvyšším vrchom Kráľovohoľských Tatier vo východnej časti Nízkych Tatier. Najznámejšia hoľa, opradená mnohými povesťami a legendami, ba i básnikmi ospevovaná. celý text

ostatné, Turistika | 23. 8. 2016 | Autor: Správca Webu

Z turistických chodníkov KST TO KOS Rimavská dolina Tisovec - Zahalený a upršaný výstup na Kľak

Z turistických chodníkov KST TO KOS Rimavská dolina Tisovec Aj napriek tomu, že predpoveď počasia na víkend nebola veľmi priaznivá, schádzame sa na tisovskom námestí v sobotu ráno 16. 7. 2016. Našim cieľom je vrch v Malej Fatre - Kľak /1352 m n.m/. celý text

ostatné, Turistika | 9. 8. 2016 | Autor: Správca Webu

Výstup na Rakytov-Z turistických chodníkov KST TO KOS Rimavská dolina Tisovec

Každý deň v živote človeka je jedinečný a čímsi novým výnimočný. V sobotu 9. júla nás o druhej ráno prebúdza búrka. Počasie nezaujíma, že sa dnes chystáme na túru spoločne s turistami z hnušťanského klubu. celý text

ostatné, Turistika | 25. 7. 2016 | Autor: Správca Webu

Putovanie za najkrajšími dolinami Liptova - Z turistických chodníkov TO KOS Rimavská dolina

Slovenská príroda nám nezištne ponúka mnoho prekrásnych miest na aktívny oddych. A tak sme sa v prvú júnovú sobotu vybrali tento krát za najkrajšími dolinami Liptova – Prosieckou a Kvačianskou. celý text

ostatné, Turistika | 6. 7. 2016 | Autor: Správca Webu

Prvomájová turistická brigáda na Štavici

Obrovská vďaka všetkým tridsiatim turistom - brigádnikom za prácu, ktorú odviedli v nedeľu, 1.mája pri úprave okolia našej malej oddielovej nemovitosti, ale aj areálu Šťavice. celý text

ostatné, Turistika | 3. 5. 2016 | Autor: Správca Webu

KST pozýva na veľkonočnú turistiku

turistika KST 2016 celý text

ostatné, Turistika | 21. 3. 2016 | Autor: Správca Webu

42. výstup na Tŕstie

42. výstup na Tŕstie celý text

ostatné, Turistika | 8. 2. 2016 | Autor: Správca Webu

40. výstup na Veľký bok aj s účasťou KOS- ákov

Leto spoločne s prázdninami máme v plnom prúde a kúpaliská praskajú vo švíkoch. Tropické horúčavy sužujú naše malé Slovensko. Pobyt pri vode, alebo vysoko v horách sú dve lákavé možnosti, ktoré ľudia zvažujú v týchto dňoch plných slnka. celý text

ostatné, Turistika | 17. 8. 2015 | Autor: Správca Webu

Z Muráňa do Tisovca

Do tretice všetko dobré ....Aj tak by sa dala opísať táto náročná trasa, nielen pre svoju dĺžku, prevýšenie a členitosť terénu, ale aj preto, že po dvoch vlaňajších odkladoch z dôvodu kalamity a nevyspytateľného počasia, sa to tentokrát konečne podarilo. celý text

ostatné, Turistika | 28. 7. 2015 | Autor: Správca Webu

Výlet do Bystrianskej jaskyne

Aby sme deťom z Komunitného centra Rimavská Píla spestrili letné prázdniny, rozhodli sme TSP – Mgr. Pustajová Lucia a ATSP – Huľuková Renata, že zorganizujeme pre deti celodenný výlet . celý text

ostatné, Turistika | 23. 7. 2015 | Autor: Správca Webu

Z JÚNOVÝCH TURISTICKÝCH AKTIVÍT TO KOS Rimavská dolina, alebo ČO VŠETKO SA DÁ STIHNÚŤ, KEĎ SA CHCE

Jún bol v turistickom oddieli bohatý nielen na akcie, ale aj na brigádnickú činnosť. Okrem troch akcií, o ktorých sú samostatné príspevky a sú súčasťou tohoto článku, máme za sebou opäť aj malú brigádnickú činnosť. celý text