| Hlavná stránka | Zoznam tém | Galéria | Vaše pripomienky a názory | Mapa webu | Kontakty |
  Prihlásenie

Powered by:
phpRS
Sekcia * PRÍJEMNÝ (nielen) VEĽKÝ PIATOK
Vydané dňa 20. 04. 2010 (776 prečítaní)

sk_bb - 2

Z turistických chodníkov KST TO KOS Rimavská dolina

Tohtoročné predveľkonočné dni strávili niektorí členovia turistického oddielu KOS Rimavská dolina na východe Slovenska.
V zostave 26 členov ( 15 dospelých a 11 detí ) sme vo štvrtok poobede vyrazili v šiestich automobiloch na východ.
Po krátkej prestávke na Zemplínskej Šírave (odvahu na kúpanie nenašiel nikto) sme podvečer dorazili k Morskému oku. Priamo na brehu jazera v CHKO Vihorlat na nás čakala vopred objednaná chata Štátnych lesov SR. Deti sa hneď vydali na prieskum okolia a brehov jazera. Večer sme príjemne strávili opekaním špekáčikov a potom, už vo vnútri chaty, posedením pri gitare. Nie však dlho, pretože ráno sa vyrážalo na túru.

Fotogaléria z prvého dňa

Piatok ráno nás čakala krásna Vihorlatská trasa:
Morské oko – Malé Morské oko – sedlo Tri tably – Sninský kameň a späť.
Očarujúcou jarnou prírodou sme prišli až do cieľa, na Sninský kameň (1005 m n. m.). Z výšky sme sa pokochali okolím. Potom rýchlo späť. Každý z nás si prišiel na svoje. Deti sa kde-tu potešili ešte aj so snehom, miestami sme obdivovali prvé jarné kvietky a prebúdzajúcu sa prírodu.
Späť sme išli kratšou cestou, lebo bolo treba variť guláš pre „hladné krky“. A tie sa veru už nevedeli dočkať, kedy bude hotový. Hlavný kuchár – Mário Keleti – sa pustil do práce. Ostatok pomáhal s prípravami surovín, no väčšina oddychovala. Deti nezaháľali a tiež pracovali. Vyberali z jazera ľad, či zakladali si svoj vlastný ohník, samozrejme pod naším dozorom. Po dva a pol kilometrovej prechádzke okolo Morského oka sme sa konečne pustili do vynikajúceho gulášu. Nasledovala večerná zábava – deti hrali Twister a iné spoločenské hry a ostatní v pohode trávili gulášik.

Fotogaléria z druhého dňa

V sobotu ráno o deviatej sa vyrážalo na spiatočnú cestu domov. V pláne sobotňajšieho dňa bola návšteva dvoch východoslovenských zrúcanín. Posádky dvoch áut však dali prednosť radšej návšteve  Jasovskej jaskyne. Výstup na hradné ruiny a ich prehliadka nás utvrdila v tom, že to bol predsa len dobrý výber zastaviť sa tu.
Najprv sme vystúpili z obce Jasenov k múrom Jasenovského hradu. Nádherný hrad, v nádhernom prostredí, s nádhernými výhľadmi do okolia. Tak možno charakterizovať túto pre nás málo známu zrúcaninu. Ako bonus pre všetkých, ktorí sme sem prišli, pôsobil okamih po návrate k autám, ktoré zostali zaparkované v obci. Zvykneme si totiž na turistických akciách poniektorí dávať pečiatky v miestach, ktoré navštívime. Nie inak tomu bolo aj v Jasenove. Väčšinou si razítka pýtame v hostincoch, reštauráciách, či obchodoch. Pri parkovisku našich áut sa nachádzal aj rodinný dom, na ktorom sa vynímala tabuľka oznamujúca, že je tu cukrárenská výrobňa. Tak načo zastavovať v krčme, skúsili sme vypýtať si razítko do turistického záznamníka tu. Prekvapením pre všetkých však bolo, keď predseda oddielu prišiel k autám nielen s pečiatkou vo svojom záznamníku, ale aj s plnou náručou fajnových čerstvých zákuskov. Milá a príjemná pani cukrárka nám bez toho, aby sa na čokoľvek pýtala, nabalila zo svojich výrobkov, ktoré mala napečené a pripravené na predsviatočné objednávky. Vidiac, že nás je viac, stále prikladala, aby bolo dosť pre všetkých. Toto všetko prebehlo veľmi milo, bezprostredne a nezištne. Doposiaľ nevieme, čím sme si to zaslúžili. Treba dodať, že tieto vynikajúce sladké maškrty nám práve v čase blížiaceho sa obeda padli veľmi vhod a o krátky čas sa po nich len tak „zaprášilo“. Z Jasenova odchádzame s vďakou na perách, plnými bruškami a príjemným sladkým zážitkom.
Druhým našim cieľom bol hrad Brekov, nachádzajúci sa nad obcou rovnakého mena. To, čo platilo pri opise exteriérov Jasenovského hradu, platí v prípade hradu Brekov dvojnásobne. No a počasie malebnosť tohto prekrásneho miesta ešte umocnilo.

Fotogaléria z tretieho dňa

Predveľkonočné dni na východe sa nám vydarili. Po vlaňajších Poloninách v tomto istom období to bolo zasa niečo úplne iné a neopakovateľné. A opäť niečo, na čo budeme s radosťou všetci spomínať. Jedným slovom zasa jedna príjemná a pohodová akcia.
Všetko napokon dokazujú fotografie, ktorých sme tu viacerí nafotili neúrekom.

Miroslava Kochanová & Dušan Kojnok

( Zaradil: Peter Kubinský | Informační e-mailVytlačiť článok | Zdroj: Miroslava Kochanová, Dušan Kojnok )